Thursday, September 18, 2008

SCAR TISSUE


Semalam aku belek-belek badan aku. Banyak betul parut cedera. Ada yang aku dapat masa kecik, ada yang masa tengah belajar. Pikir-pikir balik, semenjak aku dewasa ni, kurang dah parut. In fact, rasanya takder la kecederaan yang sampai meninggalkan kesan. If I read between the lines, mungkin pasal aku dah mengurangkan aktiviti ekstrim aku. Kalau dulu, parut-parut ni semuanya pasal perangai aku, samada terlebih nakal, atau sendiri punya cuai. But, semua parut ni ada cerita:

1. Kat buku lima, bergaduh dengan adik aku pasal bagitau parents aku ada makwe
2. Parut kat lengan kiri, adik aku sterika pasal gaduh jugak
3. Parut kat lengan kanan pasal terkena oven bakar kuih masa tolong nenek aku
4. Parut kat bahu kanan masa lompat dari tingkat 1, lari dari kena kejar warden kat asrama
5. Parut kat bulu kening, pasal gaduh dgn kawan kat bilik sumber
6. Parut kat pergelangan tangan masa mula belajar main sabit waktu silat

Ada lagi tapi kang korang mesti imagine yang bukan-bukan pasal aku. Hehehe.. Papehal, nak bagitau, walaupun parut-parut cedera nih menyebabkan kesan yang tak senang di mata, tapi itu semua sebagai peringatan kepada kita.

Yang penting, parut tu semua dah sembuh, because, ada parut yang, bila sampai waktu, dia berdarah balik. Sakit berdenyut-denyut. Itulah parut di hati. Yang boleh sembuhkan parut kat hati ni cuma masa...

16 comments:

aku la ros said...

me ada gak parut .. salah satu kat tangan kanan.. gunting tersusuk kat tangan.. kes gaduh gak tu.. gaduh ngan adik.. hehehehe

floweristachantress said...

sukanya dia bergaduh... hehehhehe

HambaMaya said...

gaduh adik beradik nih, gaduh sayang.. kata orang kalau bergayung, biar bersambut.. hehehe

sue cipot said...

hahaha ayat last tu yg power bro.. parut kt hati muahahhahaa betol lah bro nie kan... ayat pnuh tsusun indah majmuk betoi.. caya lah bro..

tp kan sue tau bro ada 1 parut lg muahahhaa parut jd org dewasa wakakakkaka amponnn brooooooooo

Mademoiselle Cynicleopetra said...

parut-parut yang mempunyai cerita tersendiri...

HambaMaya said...

wah sue.. itu secret recipe.. kwa..kwa..kwa..

sw337un73j4 said...

parut yang paling istimewa..parut bekas bersalin...bahagianya jadi ibu... :D

NaD said...

parut main bunga api ada lagi kat lengan kanan ni haa.. excited nak raya terlebih..

Mem Aluya said...

Berapa lama parut baru ni nak sembuh. Ya Allah tuhan ajer yang tau.

HambaMaya said...

sabar mem.. ada parut, barulah ganas.. hehehehe

zool irfan said...

tok.. parut kurap kau dah sembuh ke belum?
hehehe

aNnE^wHaTeVeR said...

legan kanan-kena iron waktu sibuk2 sembang time kat hostel,reverse punya reverse tak perasan ada iron..cop satu kesan degil..

pipi kiri ngan lengan-cikenpox time form4...tak dapek den nak nulung kegatalan yg ditimpa..

Dagu kiri-kes gaduh ngan sapa ntah..

parut jerawat-kes gatal bercinta n hangat membara menstresskan kepala blaja sambil kacau2 jerawat + kesibukan aktiviti tanpa henti...

huwaaaaaa!!! parut!

KitKet said...

kalau boy ok lah parut2.. kalau gegirl (macam my doter yang lasak ya Rabbi) berparut ni apa pulak citer... hish haru

HambaMaya said...

baru nak cakap, dh ada balas.. hehehe..

neesa_jun said...

banyaknya parut...haha...neh boleh celen my adik ni......nway neesa ada parut cam harry potter...kat dahi...hahaha...jangan hilangkan parut tau..simpaaaaaan.....

Anonymous said...

Well written article.

NOBAT


Get Music Tracks! Create A Playlist!