Saturday, February 27, 2010

Akhirnya..


Berita hangat!!! AKTA HALAL akan dikuatkuasakan tahun depan!!! Huh.. at last. After so long. After Malaysia has already been introduced as a Halal Hub. After Malaysia has already been recognised as a country which practises Islam as its main religion. Hohoho.. really. You got to see the cynical part of this thing.

Alhamdulillah. Hamba sendiri amat menyokong tindakan kerajaan menguatkuasakan Akta Halal ni. Tapi kenapa setelah bertahun-tahun lamanya? Itu yang bermain di minda hamba kini. Yang lebih parahnya, bila diungkit bahawa cuma ada 2 sahaja kopitiam yang mempunyai lesen halal. Dan 2 kopitiam ini tidak termasuk kopitiam-kopitiam yang hebat termasuklah yang bekerjasama dengan CIMB Bank. Hohoho..

Kesimpulannya, mungkin kerajaan sendiri baru nak makan benda-benda halal lepas lama dah telan benda-benda haram.. hohoho.. (read between the line ek..)..

Tuesday, February 23, 2010

Prof. Hamdan and His Disengagement


It has been a while since I wrote something here. Semalam ke UiTM Jengka, jumpa advisor untuk bincang pasal thesis. Terserempak pulak dengan Prof. Hamdan, lecturer subject Marketing itu hari masa menunggu kawan. Borak punya borak, macam-macam cerita keluar. Dari politik sampailah ke kerjaya. And he gives me one tip to be successful. You must have the ability to disengage yourself. Masalah orang Melayu kita, bila dah ada kuasa, dia tak boleh nak disengage diri dia dari kuasa tu bila bersama dengan orang lain. Contohnya dia boss dalam satu organisasi, tapi bila kat luar pun dia buat perangai boss dia. Buat perangai superior dia. Kita kena tau bila waktu kita kerja perangai macamner, and bila waktunya kita bersosial perangainya macamner. Jadi, bak kata orang tua-tua, pandai-pandai ler bawa diri. Jangan sampai orang kata ke kita "..kat laut pun ikan kembung, kat sawah pun dia ikan kembung..". Hohoho...

LAGU AKU

Loading...

NOBAT


Get Music Tracks! Create A Playlist!