Friday, May 9, 2008

RED


Aku suka warna merah. Baju t-shirt aku memang kebanyakannya warna merah. Isteri aku pun dah naik semak tengok semua t-shirt aku warna merah. Dia tanya aku apa pasal suka warna merah? Merah ni melambangkan madness, kegilaan, insanity, dramatic.. dia kata. Tapi aku tambah, jgn lupa, passion, love, braveness.. hehehehe.. aku suka semua jenis merah, but not merah jambu i.e pink. Too soft for me. Baju kerja ada warna pink.


Actually, dulu tak suka warna merah. Aku suka warna biru, hitam and purple. Tapi, minat aku pada 3 warna ni makin lama makin pudar. Aku jadi suka dekat warna kuning dulu.. ntah bila pulak aku tak perasan, almari baju aku, barang-barang aku, banyak pulak warna merah. Now, I'm stuck with red. Aku tak suka warna hijau. Tapi isteri aku suka warna hijau. Aku paling tak suka warna hijau. Tapi bini aku paling suka warna hijau. Ada sekali tu kitorang boleh gaduh pasal warna langsir. Dia nak letak warna hijau kat sliding door, aku kata tak mau. Last-last aku kata suka hatilah. Nak amik hati aku agaknya, dia pun letak la langsir warna merah dalam bilik tidur. Hehehehe... ngarut-ngarut masa mula kawin dulu.


I'm also a sucker for a girl in red dress. Aduhhhh.. kadang-kadang boleh terpandang 2, 3 kali.. especially if her dress compliment her white milky skin..


Well, that's me with red..


credit ~ picture above from http://sugarfrostedgoodness.blogspot.com

12 comments:

floweristachantress said...

ur skin suit with red so does ur wife :D

ishhh den suka bebenaw warna ijau skrg nih.. ntah apasal ntah??.. dulu suka biru tapi bila pakai kdg2 tu mcm pucat semacam jer.. tu yg dah suka green tu..

hmm.. tingat pulak kete volvo ijau.. :))

fizzzy Ian said...

i love red to!! adorable and fierce colour.

Hitam pun menjadi pujaan hati (dan menjadikan tubuhku yg berisi nampak slim)

Nak hembang besar kaler merah ang!!

KitKet said...

pun suka gak kaler merah but when it comes to work had to wear basic colors.. conservative.

i ada nampak in anjung seri.. bedroom with red feature wall.. the rest pearl white gitu.. cantik lah pulak

HambaMaya said...

volvo hijau ek... ahaks.. windu ka...??? so, dah ada 2 follower nih.. boleh buat the red soldiers kalau cukup korum!! hehehe

Mademoiselle Cynicleopetra said...

I love red,orange, brown, white and black also denim for clothes..and like it simple tak suka warna warni bunga-bunga segalak plain jerr...and

I hate ijau gan blue dunno why...why?..ntahlah..

My bedroom wall flaming red...my balconi red...so does my computer room...I hate dull color make me sick...LOL..

...maybe I'm sadist kot...uwakakakakakk

sue cipot said...

sue pon pencinta warna merah & cm bro gak semua baju byk warna merah, kalo mintak pdpat sue mesti warna merah yg sue pilih.. smpai ayah pnh tegur "dek.. xder duet ke ayah tgk tiap2 tahun pakai baju raya sama" hahahaa mana sama kaler je sama lah yah..
tp sbrnya walupon kite suke warna tu tp bkn bmakna warna tu sesuai dgn kite.. cm sue suke warna merah tp warna biru nila & purple lebih sesuai dgn sue.. bila pakai warna ni sue akn lbh ceria & mood pon ok je, but when pakai merah sllu jd tlebih aktif.. garang, pemarah.. hehehe but i love red.. cam no?

aku la ros said...

me suka warna apa ekkk.. tak pernah terfikir pun me suka warna apa.. rasa sesuai.. me bedal jew.. huk huk huk

Mem Aluya said...

I suka jer hat meranh ang-ang tu. Tapi tatau apsal, keta idaman suka yang Gecko Green pulak.

floweristachantress said...

apa-apapun den punyo baju banyak merah ngan itam jer sebenarnya... huhuuh hantam je lah

Zu said...

blue & green peberet aku tu bro

sw337un73j4 said...

brown, brown, brown n brownnnnnn juwe pilihan atikuu...hehe :P

tp as me know..merah melambangkan insan yg berani, garang dan sukakan cabaran..

ijau cantik, damai..tp tak sesuwai ditengok bila nak buwat keputusan..tp sgt elok diletak kat bedroom sbb boley ransang keinginan huntuk..emm..emmm..ahaks!

well..i think so la..anjung seri yg habaq..hehe :D

HambaMaya said...

ye ker.. patutlah.. ahak.. hehehehe

NOBAT


Get Music Tracks! Create A Playlist!