Thursday, May 8, 2008

Bila...


What should this entry be about? Hmmm.. malam ni sakit sikit kepala.. jap kang amik panadol pastu nak tido terus..

Aku ni mungkin banyak sangat fikir. Kadang-kadang benda yang difikir tu ada faedahnya.. kadang-kadang takder. Sometimes bila teringat satu rumus yang aku belajar dulu, aku cuba fikir -fikir guna dia dalam hidup. Sampai sekarang aku tak tau apa guna janjang aritmetik dalam hidup aku. Hehehehe.. dulu masa belajar, antara soalan yang famous untuk topik janjang ni ialah ukuran buat pagar rumah Pak Ali ke, Pak Abu ker.. bila aku tanya orang buat pagar, dia kata tak pakai pun janjang nih. Tapi kalau nak lintas jalan, aku akan pakai hukum vektor dan jarak. Sebab tu aku memang power bab lintas jalan nih.. Hehehe...

Bila ada lalat, aku malas nak bunuh dia walau pun isteri aku bising suruh amik pemukul lalat.. kalau seekor, aku biar jer.. tapi kalau banyak-banyak, aku pun tak tahan.. bukan apa.. nyawa lalat ni kan satu hari jer.. jadi biarlah dia menikmati dunia ni sekejap..

Bila aku sedut nafas, aku selalu bayangkan macamne partikel-partikel udara tu masuk lubang hidung aku, terus masuk paru-paru, kuar balik, dibawak darah sampai ke otak & jantung.. macamne syaitan boleh jadikan pembuluh darah manusia ni laluan dia ek? dia berenang dalam darah kita ker atau dia ada kapal khas belayar dalam pembuluh darah kita nih?

Bila aku dah mengantuk and pening kepala memang aku cakap melalut. Isteri aku pun tak suka cakap dengan aku bila aku mengantuk Jadi sebelum melalut lagi teruk, aku tamatkan karut ini. Sweet dream y'all..




8 comments:

Mem Aluya said...

Memang banyak di fikiran Tuan Hamba... pernah seorang ustaz memberitahu, sekiranya tak dikawal, terus-terusan hingga ke seberang benua, Tembok Besar China, Pyramids di Giza... dan boleh sampai juga ke angkasa lepas. You wudn't wanna know apa yang betul membantu, dengan izin Allah, selain dari mendekatkan diri dan sentiasa mengadu kepada Nya.

Anyway, semalam sakit kepala juga. Jampi hembus serapah dengan begitu yakin sekali serta meneguk 2 gelas zam zam... tak jalan juga. Last-last PCM jugak. Aduhh!! Banyak dosa *anok orang... LOL!

*anok is marah cakap orang Serawak.

HambaMaya said...

anok... tadi wife baru call mengadu sofea baru lepas kena anok dengan dia.. hehehehe...

floweristachantress said...

hehehehhe sama ek? patut arr leh jadi gang.. maknanya den ni tak lah cam sewel sensorang byk pikir mcm2.. :))

HambaMaya said...

that's why kita kena ada blog.. untuk melemparkan idea-idea mengarut kita nih untuk tatapan ramai.. barulah tak sewel sangat sampai gila isim orang kata.. hehehehe

sue cipot said...

hahaha ngat sue je pelik.. maknanya sue ni xpelik lah kan, coz sue akn megarut2 masa nk tido, means masa tgh mamai2 tu ler.. mmg semua lah kuar silap ari bulan bahasa uganda pon leh kuar tau.. hahahhaaha

Mem Aluya said...

Pernah berhalusinasi sebelum tido:

"Yang, kenapa you macam Rosyam Noor?"

yang tu dia leh handle lagi, tapi bila part I started complaining pasal apasal dalam bilik kecoh macam pasar malam, apasal orang tu pakai topi macam tu, apasal dinding tu macam nak collapse... then he started to get seriau... telling me the next morning... LOL...

HambaMaya said...

ke semua orang dalam blog ni kita sama-sama nak sewel dah? ahaks... hehehehehe... gurau ek..

floweristachantress said...

wahahahhahahah sewel dalam sedar nih namanya... lol!!!

NOBAT


Get Music Tracks! Create A Playlist!