Monday, May 26, 2008

Another Snake Story


Actually, I'm on leave until next Thursday. Ada hal sikit di Kuala Terengganu. Banyak benda nak settle. Bulan ni memang banyak betul benda berlaku. Sampai naik tensen aku. Tensen..

Antaranya, itu hari, aku baru jer sampai umah di KT. Aku pun pergilah toilet nak water my dragon. Rupa-rupanya memang ada dragon.. dalam itu toilet bowl!! Terkejut beruk aku. Mana tidaknya.. tengah syok-syok buang sisa toksid, terjojol keluar kepala dengan lidah terjelir-jelir. Aku memang kalau haiwan reptilia nih aku lemah lutut sikit. But since my wife mengandung, malas buat dia terkejut. Aku buat apa yang aku tau (btw, hamba beristinjak dulu ek..), traditionally, confirm memang snake. Ye lah, takut benda lain lak kan.. Aku tutup toilet, tutup pintu, and suruh isteri aku guna toilet lain. Dia tanya apasal, aku diam jer..

Besok, pagi-pagi aku sudah operasi. Aku masak air 3 kendi. Bini aku tanya naper? Aku cakap sebenarnya malam tadi ada snake in the toilet bowl. Bini aku pun dah ketar. Kalau aku bagitau malam tadi entah macamner agaknyer.. Aku bukak toilet, nampak dia still ada situ. Aku bukak sikit toilet bowl tu, aku jirus air panas. Macam-macam bunyi pulak aku dengar. 2,3 kali siram aku check dah takder. Aku tabur garam, pun senyap jer.. Aku pun berkawal kat tepi toilet takut keluar lak haiwan tu. Bila confirm semua ok, aku pun testing toilet tu. Terkawal!! Hehehehe..

Itulah cerita ketiga aku pasal snake.. apasal? Aku pun tak tau..



12 comments:

fizzzy Ian said...

errr..just saw snake yesterday and snakehead fish also. Besar babes punya ada laa besar batang pokok kelapa.

(p/s semalam pegi zoo Taiping..)

zool irfan said...

buat sup best ni.

sw337un73j4 said...

ishh..dah berceracak bulu roma irama baca stoli nih..buwatnya masa tongah sodap meng uh-uh, tetiba dia ciyom bontot..aiyakkk...takleh bayang...sib bayekkan kan..

lenkali, kena "pandang bawah" duluk seblom adegan seterosnyer..ahaks!

neesa_jun said...

wow!.....napa x flush ja??..

Mademoiselle Cynicleopetra said...

the bad news is...snake specis ini amat merbahaya...poisionous...dulu masa pi camping ada kawan kene patuk gan this kind of snake naik biru kawan tu...sib baik tak patok apa2..dragon ke apa? ...LOL...

another thing is...jgn caya ckp den...sekadar buah fikiran sahaja yang baik ambil yang jahat buang...pernah kawan den duduk di flat...dlm toilet bowl dia ada kala jengking...so ustad ada sebut kalau binatang berbisa masuk rumah...mestilah hati..hati...

mengaji dan bykkan berdoa ...

apa-apa pun alhamdullillah semua telah selesai...syukur...

HambaMaya said...

memang betul pun.. itu yang malam tu tak berapa boleh tido tu.. asik dok terbangun jer.. kerling kat toilet takut-takut benda tu kuar..

KitKet said...

hie? meremang tu bulu roma baca..
nasib baik masa tu u cepat nampak.. kalau idok dah kena geget bontot dah..

sue cipot said...

masya allah napa ular tu masuk pat situ? ngeri jer bro..dh ler den ni kalo duk lam toilet siap bawak buku segala.. huhuhu sllu den masuk toilet mesti 1 jam lebih.. xleh byg kalo ada ular lak lam tue.. mau fobia den masuk toilet..

p/s: jaga sis bebaik ckp kak mok tu ada betul gak coz ada gak dgr org tua2 ckp mcm tue..

sw337un73j4 said...

a'ah..ada satu agik, ustaz haron din ada cakap, jgn dicorahkan air panas ke lobang jamban, sebab pat situ romahnya jin skee duduk..

kang kalo terkiok anak branak dia, takotnya dia bowat amokan lak nanti..

wallahualam..sesungguhnya semua tu makluk Tuhan, hanya pada Allah jua patot kita takut dan tunduk..

floweristachantress said...

ayseh.. sampei2 je citer ulau la pulak.. uishhh dia blh rebus ulau tu dlm toilet bowl??? hmm.. betul ke ulau tu dah arwah?? confirm ke? seramnya!!!

~ beaber ~ said...

dari mana wehh dia datang??.. takkan datang dari sewer pipe?

mesti datang masuk dari luar rumah pergi toilet naik jatuh pat dlm bowl tak leh kuar balik coz licin!


huhuhu nasib baik ...

take care beb ...

Mem Aluya said...

Huh...penah juga terfikir masa tengah bedebar, tetiba kluar Cik 'U'. Kalau bedebar kat rumah sendiri okay skit. Cuma seriau bila singgah bedebar kat RnR. Sebelum masuk mesti check betul-betul keseluruhan kawasan... yang pertama sekali check kot-kot ada KTK.

NOBAT


Get Music Tracks! Create A Playlist!