Thursday, June 11, 2009

Negative to Positive


There is nothing in this world that is useless. Whatever is created by Allah Taala, there must be something to it. Most people will say yang kita tak perlukan benda-benda yang negatif dalam hidup kita. Some part of it maybe right. But to another, mungkin sebenarnya this negative things exist for some reason, right?

Just think, sebelum kita pandai, kita bodoh. Sebelum baik, kita tak berapa baik. Jadi kesimpulannya, sebelum positif, mesti negatif. Dalam fizik pun gitu gak. Dalam atom, elektron (-ve) akan mencari proton (+ve), kalau tak, tak seimbang. Disebabkan itulah jugak petir berlaku pasal atom negatif di awan mencari atom positif di bumi untuk jadi neutral. 

What I'm trying to say is that jangan risau kalau kita tak positif selalu pasal itu memang normal. Yang tak normalnya bila kita berada dalam keadaan negatif, we don't have the inititive to make it positive and stabil. So, please think about it, will you?

3 comments:

Soulier MUCHiER said...

sifat berlawan itu normal...kalau semua kaum lelaki jerr yang baik2 tiada wanita yang bising2 pun hidup pasti akan hilang serinya...

boring juga kalau hidup aman senantiasa..tanpa gangguan jiwa...tu namanya kerinduan!

HambaMaya said...

waaahhh... betullah.. bila bising-bising, barulah kita carik keamanan.. kalau aman sokmo, boring pulak.. betullah.. sebijik seperti yang dialami skang nih.. heheheehe..

Zu said...

negative - positive = mewarnai kehidupan:D

NOBAT


Get Music Tracks! Create A Playlist!