Thursday, May 14, 2009

Sekonyong-konyongnya..


Salah satu cita-cita hamba ialah untuk mengubah dunia ini menjadi lebih baik. Tak kiralah walau sekelumit sekalipun, itulah yang ingin hamba laksanakan. Kaedahnya sudah ada, tapi jalannya masih perlu dirintis lagi. Not to say that I'm boasting, but right now, I think I know and realise a little bit of my strenght and weakness, and currently I'm looking for an oppurtunity and try to avoid any threat.

Bak kata orang tua-tua .."harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama..". Sedangkan harimau pun mati boleh tinggalkan something, inikan pulak hamba yang dikurniakan akal oleh tuhan nih. I got to left something as a legacy before hamba menyahut panggilan Yang Maha Esa. Setidak-tidaknya, ilmu yang berguna untuk diamalkan oleh anak bangsa. Kalau dapat ditanam pohon untuk orang berteduh lagi bagus.

Sebelum itu, mungkin air mata banyak yang akan bercucuran. Tapi, kalau boleh, air mata tu ditahan dulu. Dan kalau boleh, biarlah air mata tu digunakan sewaktu menyambut kegemilangan nanti.


5 comments:

floweristachantress said...

tak pe kalau tinggalkan nama yang tak gah pun.. janji ada sumbangan ikhlas walau sekelumit manapun.. ingat kisah burung pipit nak amik air ngan paruh nak tolong padam api yg tgh membakar Nabi Ibrahim A.S? cam tu lah kaedahnya kalau kita sebarkan ilmu walaupun sikit mcm takat bg resepi ke kiranya lahai sikit sgtlah tp harap2nya ada gaklah gunanya kan :)

WahaiCerminHikmat said...

besar cita-cita Tuanhamba...

besar lagi galakan dan aluan dari kami...apa juwe yang hendak di meterai atau di laksanakan...pasti menjadi satu sejarah...kami memberi sokongan padu!

jangan pula Tuan Hamba bercita-cita nak rompak bank...jgn kata air mata berjujuran...air idung dan telinga juga den sajikan...

ingat ya ini amaran iklhas lagi sampurna!

HambaMaya said...

hehehehe... lepas ni nak bagi resepi apa lak ek??

HambaMaya said...

laaa.. baru pikir nak rompak Bank Negara.. bak kata awal2 tadi, jalan dah ada, peluang jer belum.. hehehehe...

Zu said...

bro HM apa projek???:D

NOBAT


Get Music Tracks! Create A Playlist!