Monday, November 3, 2008

Ampunkan aku!!


Lama tak berdondang sayang, hari ni hamba kembali dengan lagu Melayu yang sama.. cak pong, cak pong!!

Sibuk sikit lepas Deepavali nih. Jadi tak menang tangan. Ada peluang tadi round-round jenguk umah kawan-kawan.. macam-macam cerita ada. Sedih ada, happy pun ada.. tapi biasalah, inilah dunia. Musti ada salah silap sikit-sikit dalam perbuatan kita.. Kalau tak nak salah, tak payah buat apa-apa.. tapi percayalah, orang yang tak buat apa-apa, dia telah melakukan kesilapan yang paling besar.

Aku pun ada buat salah.. sekarang nih pun masih melakukan kesalahan walaupun dah banyak kali mintak maaf atas kesalahan yang sama.. cuma, kalau boleh, kita kurangkanlah kesalahan dan kesilapan yang kita buat tu..

Hidup ni, kalau nak kata "tak nak buat silap lagi..", itu bohong lah.. lainlah kalau kita hero filem tamil yang sememangnya best sampai abis filem.. apa dibuat, mesti betul.. apa yang dicakap, itulah kebenaran.. cait!!

Jadi oleh itu, haruslah faham jua yang orang lain pun manusia dan boleh buat silap.. kalau boleh dimaafkan, kita maafkan.. tapi kalau dah asik buat silap jer, aku pun bengang!! Hehehe..

10 comments:

floweristachantress said...

diri kita sendiripun gitu jugak kan? kalau asik buat silap yg sama je.. sure kita bengang sendiri.. jadinya bila dah buat silap, jgn ulang silap yg sama.. kalau nak jugak guna taktik lain ;)

HambaMaya said...

pandai.. guna taktik lain.. sebenarnya nak tulis dah tu tapi takut ngajar buat benda lain lak.. ahaks...

Khambeng Madu said...

haa...lamanyer menyepi nk karang lagu..huhuhu..

floweristachantress said...

hahahhaha mau tak pandai.. shhh.. dah biase.. :))

NaD said...

taktik lain eh? camni lah.. kot ye pun nak wat salah jgn la sampai terkantoi. kot dah kantoi, buruk padahnye. hehe.

Mademoiselle Cynicleopetra said...

setiap hari pun menyusur pantai fantasy....sekali telus, sekali timbul, sekali terkambus...

lepas tu gedebusss....mandi air masin ...mula-mula untuk kesegaran bila dah tersidai lama sikit sungguh melekitkan...lagi lama sopak pulak berbelang badan...perit!

neesa_jun said...

kadang2 org yg buat silap tu yg tau banyak benda..lebih aware in future..tu pun kalau belajar dari kesilapan la kan...ampunkan hamba juwaaaaa...

Mem Aluya said...

No komen :P

HambaMaya said...

tapi hakikat "nak memaafkan bukan senang" adalah worldwide punya idea.. hehehehe...

Mem Aluya said...

Tu le pasal :(

NOBAT


Get Music Tracks! Create A Playlist!