Monday, September 8, 2008

Whatever..


Mula-mula nak cakap tahniah kat Ratu Mem Aluya atas kejayaannya meniaga di Dubai. Boleh la lepas ni balik kampung kata ".. I dah ada business kat oversea tau..".. hehehehe.. kalau takder bakat and usaha, nak jual nasi ayam Alexander-Cleopatra pun tak laku.. hehehe.. bangga aku.


Anyway, another day of Ramadhan. And another 8 days di mana DSAI claims that he will take over the government. Hmmm.. Tak taulah samada akan berlaku atau tidak since Pok Lah kita telah mengatakan bahawa tidak akan ada ahli BN yang akan masuk acara lompat beramai-ramai. We'll look and see what will happen lah.. ek?


Kadang-kadang kita pun terpikir, apasal manusia sanggup buat apa sahaja ek? Ini adalah nyata, sampai wujudnya macam-macam teori pasal kelakuan manusia yang satu ni seperti teori Marchiavelli - manusia akan melakukan apa sahaja untuk mencapai keinginannya. Adakah ini disebabkan 100% arahan syaitan? Ataupun sebenarnya manusia itu sendiri? Kadang-kadang, kita sendiri nak berjaya, kita sanggup tendang buntut orang lain jatuh gaung. Tidak sedar ke yang buntut kita pun boleh jadi mangsa yang seterusnya? What goes around, comes around.


Lepas sahur tadi, lepas puas berfikir, aku pun buat kesimpulan. Manusia hidup atas pilihan dan keputusan yang kita buat. Syaitan hanya mengganggu kita dalam proses membuat keputusan. Keimanan dan kematangan kitalah yang akan menentukan kita memilih keputusan yang terbaik.


Betul ke? Sekali lagi, bak kata Nabil "Lu pikir lah sendiri".. hehehe



11 comments:

floweristachantress said...

kat sini ramai betul yg tekan 'tenggelamkan' kepala org utk naik.. hampeh tul!!

HambaMaya said...

biasalah.. ini semua karenah birokrasi tetapi bertopengkan komunikasi.. cheh.. hehehehe.. amacam ayat? macam orang politik tak? hehehehe..

aku la ros said...

mcm2 la malaysia ni...

Zu said...

utk berada d atas org sanggup buat apa saja skrg ni ....apa diorang ingat semua tu kekal?????hampeh tull

NaD said...

tidak mahu di-kick di bahagian ass.

HambaMaya said...

tak mau di kick di mana-mana bahagian pun especially bahagian battery... hehehehe..

floweristachantress said...

hahahhaha nak kata ayat tu cam ahlil politik tak jugak.. cam pemuisi pening boleh kot? lol!!! gurau jer..

Mademoiselle Cynicleopetra said...

politik? emmm...mok jarang nak komen hal politik sebab kalau mok komen mau mok jadi perdana menteri kot...LOL

sue cipot said...

kalo mami mok jd perdana menteri sue org pertama yg sokong.. yeyyeyee bestnya mesti hidup ni bwarna warni.. lalalala

zool irfan said...

kalau nak idup. macam gitu la cara dia..sebelum di tendang baik tendang siap2 dulu..

amalan dan sistem yang digunakan itu sukar dihapuskan..mula2 kita x nak buat .dah terpaksa.. maka kena buat juga dan akhirnya makan balik diri sendiri, kalau tak diri sendiri. org2 yg terdekat.

Mem Aluya said...

First of all, thank you so much for your support, brotha.

Secondly, tak tau lah nak kata. Apa nak jadi dengan Negaraku Tanah Tumpahnya darahku. Rugilah kalau tak ikut rombongan jalan-jalan. Expenses all covered, siap pocket money RM50K sorang dengarnya.

Finally, commenting on your final thots... "keputusannya bagai telah muktamad" ... setan pun menang, tak selera nak bangun melawan. Biarlah. Sedih!! Pathetic and screwed!!

NOBAT


Get Music Tracks! Create A Playlist!