Monday, April 28, 2008


Last Thursday, aku punye HQ memberi arahan untuk bagi talk dekat pelatih-pelatih PLKN nih di Kem Latihan Cemerlang, Cheneh (KLCC). Aku punyalah bara, pasal ini akan menyebabkan aku lambat balik ke rumah aku untuk lepak dengan anak bini aku. Dahla bini aku kejer hari Ahad, jadi, cuma ada masa separuh hari jer lah nak lepak dengan dia. Tapi macam biasa, aku akur jer demi anak bangsa.. hehehe..


Aku sampai jer di KLCC (lepas salah masuk lorong hutan 2,3 kali) , aku pun pergi lah jumpa dengan jurulatih bertugas hari tuh. Macam biasa, disebabkan aku ni nampak macam budak-budak, jurulatih tu layan aku acuh tak acuh jer. Takper lah. Aku dah biasa.


Bila bebudak tu semua dah berkumpul, aku pun start aku punya talk. Tapi, aku ingatkan diorang ni penuh disiplin bila dah masuk PLKN nih. Alaaa... macam iklan dalam TV tu lah.. Sebelum masuk PLKN macam hantu, bila dah masuk, penuh sopan santun. Tapi aku tengok, sama jer dengan budak luar. Siap ada sorang budak tuh, bila aku tanya apa matlamat hidup dia, dia dengan selambanya menjawab ".... nak lari dari PLKN..". Apaaaraaaa....


Cuma kesian gak tengok diorang duduk kat situ. Memang la diorang dapat makan 6 kali sehari, tapi, makanannya.. lahaaaaii... keadaan diorang pun macam tak terurus jer aku tengok. Makin tak bermotivasi rasanya diorang kalau duduk situ. Tapi, tak tau la kan. Dalam berita semuanya elok dan positif belaka.


Papehal pun, setiap benda ada baik buruknya. Terpulanglah..

4 comments:

Mem Aluya said...

Munkin peruntukan duit untuk beli makanan yang sedap-sedap tak fully sampai kat cook gamaknya.

(Saja suka nak berburuk sangka.)

HambaMaya said...

kalau mengikut sumber, mmg benar lah apa yang tuan hamba sangkakan.. hehehehehe...

Mem Aluya said...

Tak sia-sia hamba berburuk sangka nampaknya.

HambaMaya said...

berburuk sangka itu ada baiknya.. hehehehe

NOBAT


Get Music Tracks! Create A Playlist!