Monday, May 11, 2009

Wahai Jiwa-Jiwa Yang Resah!!!!!


Allah Taala memang Maha Adil. DiciptaNya nasib ni dalam bentuk yang sukar dimengertikan tapi harus diterima dan hakikatnya, padan dengan hidup seseorang. Yang menyukarkan, apabila kita tak faham maksud sesuatu kejadian dan menyalahkan nasib.

Dalam ekonomi pun macamtu jugak. Kalau ekonomi tengah teruk, takkan semua orang rugi. Mesti ada juga yang untung. Yang beza cuma untung banyak atau sikit.

Hamba sentiasa berpegang dengan konsep "..satu pintu terbukak, satu pintu mesti tutup, dan sebaliknya..". Bukan sekadar nak sedapkan hati, tapi pasal itu hakikat hidup. Bila satu peluang hilang, seeloknya, kita carik peluang lain. Bak kata Penjejak Awan "..lelaki yang hidup di zaman lampaunya takkan menikmati peluang di hadapan matanya..".

Oleh itu, wahai jiwa-jiwa yang resah!!! Bertenanglah dan kembali....

11 comments:

Mem Aluya said...

Mem sokong Penjejak Awan tu...ate nye kalo dok teringat kisah silam lampau... rugilah yang ada depan mata ni terlepas gitu saje... tanpa sedar, we take for granted.

floweristachantress said...

aha den pun sokong penjejak awan.. tapi kisah2 silam kenalah jugak di kenang sekali sekala kahs utk jdkan tauladan & sempadan.. tak kang.. peluang depan matapun tak kenal, penjarah pulak disangka bakal berlaba ;)

WahaiCerminHikmat said...

den nak geng gan penjejak awan tu...kerana den lagi suka citer lampau dari citer setoet skrg nih...sesakan napas dan jiwa den jerr...

HambaMaya said...

papehal pun, mmg kena amik iktibar kes-kes lampau.. cuma jgn dijadikan halangan untuk hidup masa akan datang nih hah...

Zu said...

dulu masa bekeja ekonomi masih ok duit gaji tu rasa tak cukup kenapa????

skrg walau hanya bekeja separuh masa tp pelbagai keja d buat tak pernah pulak rasa tak cukup....

:D

Mem Aluya said...

Sebab Zu dah sampai "ke arah kehidupan yang cukup" kot...

Mem Aluya said...

Mem ubah fikiran la... rasa cam malas pulak nak sokong Penjejak Awan... LOL...

WahaiCerminHikmat said...

I agree with zu...dulu mcm libary credit card...flip flop...gaji besar bagai...tak senang hati dan semua tidak pernah mencukupi...

skrg nih ikut suka hati mak bapak (walaupun anak yatim piano) aku nak kerja ke tidak...byk kerja leh bikin dan selesai takde pulak komplen tak happy malah bertambah bahagia...lagi ada...tersenyum manjang jerr...

...Take control of your life...do not let it control you...Take charge of your own life and creative endeavor!

floweristachantress said...

ala Yang.. sokonglah penjejak awan... nanti kita leh mintak tolong dia lawan penceprit ceprot ;)

sebenarnya kita akan capai hidup yg cukup bila kita betul2 pandai bersyukur & kita sedar keberkatan yg melimpah ruah kan :)

Zulazri Kamarul said...

wahai jiwa² yang tenang jgn sekali kali kamu mencuba jadi tuhan dengan mengadili dan menghakimi..

**ehk salah topik..
c(=

HambaMaya said...

betul kata mok!! take control of your life!!! take control of your life!! take control of your life!! (dengan harapan minda separa sedar hamba dapat menerima arahan ni)

NOBAT


Get Music Tracks! Create A Playlist!