Wednesday, May 6, 2009

Letih la..


Dalam hidup, rupa-rupanya tidak cukup sekadar hanya mencari kesempurnaan kerana kadangkala, kesempurnaan itu sendiri adalah satu kelemahan bagi mata dan hati yang lain. Seringkali juga, apabila mencari kesempurnaan, kita sendiri tidak mengerti tahap kesempurnaan yang diingini, menyebabkan kita buta bila membuat penilaian.

Akhirnya, yang hamba tuju cuma yang cukup. Bukannya putus asa. Tapi, lepas buat yang terbaik, harap saja yang terbaik. Yang lebih-lebih tu, kalau dapat, bonus. Untuk mengharap bulan dan bintang, hamba sudah serik. Hamba sudah letih. Hamba inginkan masa yang berkualiti untuk diri hamba. Masa yang berkualiti untuk keluarga hamba.

Sekarang ni, hamba bagi masa lagi setahun untuk bertungkus lumus. Lepas ni, harapnya hidup boleh lebih stabil. Masa untuk diri adalah priority. Duit kalau boleh jadi nombor dua...

Menuju ke arah kehidupan yang cukup...

9 comments:

Mem Aluya said...

Err... selalu juga bertanya pada diri sendiri... apa yang aku nak sebenarnya? Pening kepala Al-Baminku. LOL.

floweristachantress said...

kan memula pikir cam ni.. mcm dah cukup je kan.. mcm dah stabil.. pas tu? masa berkualiti tu cemana? bila? how? kalau our counterpart lak tak bg full commitmentpun cam geram lak pas tu.. then berpusing semula & semula & semula.. last tanya lak cam mem.. apa yg kita nak sebenarnya?

Mem Aluya said...

Hehehehe.

Hari tu kata happy sesangat dah sempurna segala. Datang angin sesungut Sorta Violas On Ke 32999... meleleh brok brek brok brek. Tah la... aku pun tak faham.

LOL.

floweristachantress said...

aha bila sorta violas tak menyerang, komain rajin blogging.. bila level hormone sorta violas menyerang je.. start dah sendawa angin senggugut.. ahahahhaha siap ada no siri ek Yang? LOL!!.. tpkan HM, bukan prompuan je ada sorta violas.. lekai lg teruk sebenarnya ;)

HambaMaya said...

hehehehe... itu no komen.. bab sorta violas nih, tak berapa mahir lah.. tapi, bagi hamba, lelaki kalu dah nekad, takde agak-agak punye.. kalau boleh bagi, kita bagi.. hehehehe..

Mem Aluya said...

Memang la... sebagai orang pompuan, isteri, kena la faham somi. Takkan lah tau somi nak beli beskal (pink) pun tak mampu, kita nak merengek kereta kaler ijau.

*Perumpamaan nih... ehehehe. Insya Allah laki Akak boleh kasik.

WahaiCerminHikmat said...

momi nih dah tua banget agaknya....asyik tengok citer hantu jerr...yelah esok2 mati...takut jadi hantu...masa hidup asyik jadi hantu jer...

between nanti sampai satu tahap usia tenang-tenanglah sahaja cam mommi gan babah...ada sikit bahagia...ada byk pening giler...tulah yang kami rasa...

mommi pulak jenis yang tidak suka meminta-minta di bagi pun marah sebab cerewet banget...baik toksah bagi LOL

Zu said...

duit ni semakin d cari semakin tak cukup:D

HambaMaya said...

mari bersama-sama campaign menuju hidup yang cukup..

NOBAT


Get Music Tracks! Create A Playlist!