Wednesday, April 15, 2009

Masa Untuk Diri..

Sekarang ni, semenjak 2 menjak nih, banyak betul hobi aku. Bukan disebabkan terlalu banyak masa, tapi working in this place, aku terpaksa buat something untuk menghilangkan aura negatif yang aku terpaksa terima tiap hari lepas aku bagi kaunseling. Tiap-tiap hari dok pikir masalah orang, pening gak kepala. Lepas aku list down apa yang aku suka buat sekarang nih, aku rasa banyak gak la:

1. Bela burung ketitir
2. Bela ikan laga
3. Kumpul setem
4. Bersilat
5. Baca buku/ research
6. Ukir akar/teras kayu jadi permata
7. Main gitar/keyboard
8. Blogging
9. Buat lagu

Tapi, aku rasa, sekarang nih yang aku gila sangat ialah bela burung ketitir, and ukir akar/ teras kayu. Uhhh.. satu kepuasan.

13 comments:

KitKet said...

cuba display sikit nak nengok akar kayu

Mademoiselle Cynicleopetra said...

orang lelaki mmg suka bela burung...

neesa_jun said...

yang no 6 tu...camna ek??

HambaMaya said...

mamaket, akar kayu banyak kat dalam kotak.. beli dgn orang asli.. hehehe..

HambaMaya said...

orang lelaki suka bela burung dan main guli..

floweristachantress said...

nak tgk hasil ukiran kayu tu :D

HambaMaya said...

hamba dah post kan contohnya.. tapi tak siap lagi lah...

floweristachantress said...

banyak sebab kenapa kita perlukan masa untuk diri sendiri selain minat.. ada time, kita terpaksa simpan minat kita ada time pulak kita dapat peluang all out ngan minat kita.. kan.. tu yg best nya time dapat all out :D

HambaMaya said...

bila dapat masa sendiri tu, kalau boleh tak nak la ada gangguan buat sementara.. pasal time tu la rasa nak expresskan diri kita..

floweristachantress said...

betul.. tp lelaki senang nak dpt masa sendiri.. prompuan kalau dah kawen lagilah susah nak ada masa sendiri.. jap kang kena pi basuh kainlah, masaklah huhuhuhu

HambaMaya said...

hehehe.. itulah pasal.. sebab tu orang pompuan kena masukkan basuh baju and masak sebagai hobi diorang gak.. hehehe.. jangan marah ek..

floweristachantress said...

nanti jd mcm SIL k.gee.. tanya hobby boleh dia kata tak de.. then mama bg dia hobby men'dobi' apa tak nyer.. asik keje basuh baju, sidai, lipat, gantung ngan gosok je :))

Mem Aluya said...

Saya suka tido jer... masa untuk diri.

NOBAT


Get Music Tracks! Create A Playlist!