Friday, August 29, 2008

AKU SUDAH LULUS!!


Alhamdulillah, I've got my RFP result yesterday; LULUS!! Hehehehe.. Aku report kat ibu aku, aku report kat bini aku. Aku expect tak lulus pasal memang tak berapa sempat nak study habis masa exam itu hari. Sampai last minute nak masuk exam pun aku masih lagi dok menghafal rumus.


On the way balik umah semalam dari ofis, my wife asked me, "..apasal nak menyusahkan diri buat semua ni? Amik RFP lah, amik Master lah, bulan 12 ni lak, nak sambung CCP lah..". Bini aku ngomel sensorang. Aku senyap jer. Pasal, if I give my respond, panjang lebar sangat.


In my opinion, the safest place for a ship is at its harbour. Memang selamat. Tak amik kira lah orang buat khianat ker, apa ker.. but the safest place for a ship is at its harbour. But it is not build for that. Kapal ni dibina bukan untuk sekadar duduk kat perlabuhan dia jer. Secantik mana pun lah kapal tu. It is built for exploration, untuk berlayar kat laut. You got what I mean? Hehehe.. aku nak tengok sejauh mana aku boleh pergi. In academic, in career wise, in spiritual.. semuanya..


But of course, I will make sure that I will fight in a fight that I can win. Bak kata orang Melayu, ukur baju di badan sendiri. But again, if I know I can win the fight, what the point of fighting, eh? Hehehehe...

10 comments:

Mademoiselle Cynicleopetra said...

momi suka org kejar ilmu..tak kira lah ilmu apa pun juwe...kita kene sepakat mengejar ilmu..tahniah Hambamaya leh duduk tinggi sikit dari tepi tangga itu...LOL

HambaMaya said...

tq.. bukan setakat kejar ilmu jer nih.. hehehehe

floweristachantress said...

sokong!! kena kejar segala ilmu selagi nyawa di badan.. selagi termampu baiklah kejar ilmu tu.. good luck :D

Zu said...

bangga dgn bro HM ni kejar lah selagi termampu:D

aku la ros said...

TAHNIAH BRO..

Mem Aluya said...

Congrats bro. Kita kat sini semua support dan bangga dengan usaha gigih dan kejayaan Tuan. Teruskan usaha. Syabas.

Munkin rezeki yang dalam kandungan tu. Insya Allah.

Err, btw... RFP tu apa? CCP??

neesa_jun said...

tahniah kepada kamu!...

KitKet said...

syukur alhamdullilah.. congratulations!

sw337un73j4 said...

wahhh..tahniah bro...tabik springgggg!!!!

Anonymous said...

U'LL NeVer ChAnGe... u LiKe To ChALLenGe UrSelF.. CoNgraTuLatIoN!
KeeP Up ThE GooD JoB!!! NaNti KeNa BeLaNJa.. NgEh2.. :P

NOBAT


Get Music Tracks! Create A Playlist!