Monday, May 12, 2008

Mari Bercinta..


Aku start belajar bercinta nih masa aku darjah enam lagi. Time tu kan zaman rock kapak. Semua lagu mesti pasal cinta punya. Dah orang lain pun bercinta, aku pun nak gak ada awek. Hehehehe.. Tak sampai setahun, istana pasirku dihancur air pasang... chewahh. Masuk sekolah asrama, dah jadi zaman rap pulak. Tapi masih lagi zaman bercinta. Banyak gak kawan perempuan time nih. Aku adalah jugak kawan pompuan. Hehehehe.. tapi akhirnya sejarah menjadi dongeng sahaja.


Seronok cinta monyet nih. Sepanjang pengembaraan aku mencari cinta nih, seingat aku, aku pernah direject sebanyak 2 kali. Bukan pasal aku tak cukup bagus, tapi aku terlalu baik. Biasalah, ayat standard nak reject orang. Hehehehe.. Awek first yang reject aku, aku panggil dia awek payung. Asalnya best friend aku. Study sama-sama. Meniru sama-sama. One day aku hadiahkan dia jam. Dia pun terus call aku. Dia kata, kalau bagi ikhlas sebagai kawan, dia terima, tapi kalau sebagai lebih dari itu, dia terpaksa reject. Hehehe.. but lepas tu hubungan aku dengan dia still ok. In fact, masa konvokesyen, aku duduk sebelah dia. Dia ada tanya aku, macamner aku berani sangat nak approach, aku cakap, aku bukan manusia biasa. Hehehehe..


Awek second yang reject aku, namanya lebih kurang sama dengan awek payung. Tapi dia punya reason aku tak boleh terima. Memang dia tak suka kat aku kot. Dia kata, ada 2 orang awek tengah tunggu aku. So dia tak nak potong line. Aiik? Taulah aku tak hensem tapi janganlah bagitau ada 2 orang awek tengah tunggu aku untuk reject aku. Hehehehe..


Papehal pun, bagi aku, bercinta ni bagus untuk kembangkan otak. Bukan mainan perasaan jer tapi sebagai garam dan gula dalam hidup yang sungguh pedas ini.


14 comments:

sw337un73j4 said...

hehe..cinta cintun cintan mee masa diri sendri pon tak terkederat nak sara lagik mmg beshh..cemacam kesah leh kutip..

tp menda tu mmg leh jadik kenangan yg wat kita gelak sensorang bila dihingat2 balik kan..

biasak arr cinta cipan..sosah nak kekai..tp yg lasting till now..wa tabikk loo :D

Mademoiselle Cynicleopetra said...

cinta nih ibarat makan cikedes...sekali makan nak lagi...very addictives..walaupun harganya dua posen kira mahei waktu tu kiranya..aku tetap nak makan...kesimpulannya bercinta ini..ibarat permainan hati yang syiok lah...

dibuatnya kita selalu tersenyum sendiri cam org tak betul dan menangis sendiri cam org mati laki...

walau apa pun sebenarnya sedap bercinta nih..bagai di buai ombak dan angin lembayung petang cam terobang cam otraman jerr lagaknya...

yang benar

Queen of bercinta bukan queen sms ok...LOL

floweristachantress said...

memang minat sesgt subjek nih.. ptg karang pas meeting kang nak komen.. tata :D

HambaMaya said...

biasanya kalau kita kena clash (betul ke ejaan nih), kita mesti rasa dah tak nak bercinta kan? mcm sakit hati dengan dunia, tensen dengan diri sendiri, benci dengan laki/ pompuan.. keadaan nih lain sikit dari kena reject.. bila kena reject, masih ada semangat lagi nak bercinta.. hehehe.. agaknya lah.. my POV jer..

Mem Aluya said...

Ha ah... I pun minat sesangat subjek ni. Masa bercinta, Amin belikan I henfon sama sepasang dengan dia, jadi kitorang memang bergayut je le... eh... tak juga. sebab time belajor mana kaya sangat nak bayo bill kan. So, Amin memang raja SMS la... I pula ratunya... aha... tepat sangat lah tu... Ratu Aluya...

(perasan diva divot)

sue cipot said...

huhuhuhuhu..
cinta indah bile bsama
sakit bila bjauhan
perit bile dilukai
parah bile ditinggalkan....

apa pon mcm bro ckp cinta ni bagus untuk otak lebih bkembang hahahaa

jom bercinta..

HambaMaya said...

masa belajar dulu, curik line jer.. heheheheh...

aku la ros said...

heheheh... im not pakar dalam bab cinta.. pepun apa me tau.. bahagia woooo bercinta ni.. hew hew hew

fizzzy Ian said...

cinta itu seperti makan sambal belacan..walau pedas ada sedapnya (tah betul ke lagu ini ker tak..) haha

floweristachantress said...

chenta nih satu benda yg betul2 subjective.. sebabnya ada masa chenta tu betul2 best, ada masa betul2 menyiksakan... tapi bukannya apa.. kalau chenta tu datang kat right person at the right time memang la best sgt2.. tapi kalau wrong timing n wrong person.. fuhhh... masak beb...

mana2 satu yg terjadi tu tak berapa penting.. yg penting kena tau jaga diri ;)

apa2pun.. org yg melimpah ruah ngan perasaan chenta nih tak kira seni cemana or chenta apa or siapa.. biasanya org2 yg berseni jer.. ye tak Hambamaya?

HambaMaya said...

I've got a lot of love to give... hehehe

Mem Aluya said...

Orang berseni melimpah ruah dengan perasaan chenta?? Hwahh... I like that.

Patutlah orang seni suka tukar-tukar laki bini... contoh senang, Ella Fajila!

Mem Aluya said...

Oooppsss... overgeneralised again.

HambaMaya said...

ooooppps.. elok-elok.. nanti ella fajila dengar.. hehehehe

NOBAT


Get Music Tracks! Create A Playlist!