Monday, May 5, 2008

Main Naga



Labour Day itu hari, aku balik ke umah mak mentua aku di Kota Bharu. Since my wife's aunt pun nak buat kenduri kesyukuran, maka petang tu, kitorang pun pergi ke Tumpat, kampung bini aku. Sampai di Tumpat, aku rest jap. Petang sikit, adik ipar aku ajak gi pasar kat Kg. Siam. Mak mentua aku and Che Mah pun nak ikut. Si Sofea adik ipar aku pegang. Maka bertolaklah kitorang ke Kg. Siam, Bunohan.

Sampai di Pasar Segar, Bunohan, aku terdengr ada orang pasang muzik gendang silat. Aku bukan boleh dengar gendang silat nih. Aku dengan adik ipar aku pun pergi investigate. Rupa-rupanya, orang main naga!! Main naga ni maksudnya, main ular!! Orang jual ubat, tapi buat persembahan main ular sekali. Banyak pulak tu ular dia bawak. Yang paling besar i.e ular tedung selar raya. Aku tengok pun ngeri. Ada sekali tu ular tu panggung badan dia, sama tinggi dengan orang tu berdiri. Ngeri aku!! Ada jugaklah beberapa cubaan ular tu nak melarikan diri!! Nasib baik aku bawak kamera tahan lasak aku nih. Sempat jugak aku snap beberapa gambar!!

Tapi malam tu, aku memang tidur mimpi ngeri teringat kat ular tu!!


8 comments:

Mem Aluya said...

Hushh... baca pun dah rasa negeri.

neesa_jun said...

besar gila!!!....tgk gmbr terus rasa cam ular kat tengkuk!....ngeeeeeeee.....

floweristachantress said...

ishhh napa dia letak muka kat depan muka ular tu?? ngeri jer..

Mademoiselle Cynicleopetra said...

aish dah lerr cicak mak takut...nihkan pula ular..nak pengsan jap...buat lah sarkis sekalipun kalau ada ular...mak ucap sayonara jerr...

HambaMaya said...

dia masukan kepala ular tu dlm mulut dia.. hamba terus ketar lutut tengok!!

HambaMaya said...

hamba ni kalau ular mmg fear factor.. tak tau apasal.. dah cuba atasi.. pegang ular sawa.. pinjam ular kawan.. tapi masih begini.. kalau harimau tu boleh tepuk-tepuk kepala lagi.. tapi kalau ular nih.. aduh..

floweristachantress said...

eeeuwww masuk dlm mulut? ayooo nak pensan dah nih...

KitKet said...

humangaih! giler besar ulau tu

NOBAT


Get Music Tracks! Create A Playlist!