Wednesday, April 30, 2008

DUIT-DUIT, DI MANA KAU DUIT!!


Setiap akhir bulan, mesti ramai yang tak sabar-sabar menanti duit gaji nak masuk kan.. heheheh.. aku pun sama gak. Al maklumlah, time hujung-hujung bulan ni lah rasa nyawa tu dah sampai dekat kerongkong. However, mesti ramai jugak yang bila duit gaji masuk, tetiba jer macam tak nampak apa.. aku pun lebih kurang gak.. hehehe.. tapi aku at least dah ada perancangan bila benda ni semua akan settle. Korang?

Duit, oh duit.. ramai orang kata duit ni bukanlah segalanya, but you all must remember that segalanya memerlukan duit. Betul? Mesti lah betul. Jadi, is it true that money is the root of all evil? Hmmm.. money is neither bad nor good.. for me, it is only a magnifier.. dengan duit, you can do all the good things in the world.. but dengan duit jugak, you can do all the wreck-off that you can think of.

So, sahabat sekalian.. kalau nak duit banyak, make sure you plan on how to keep your money and make sure that up to certain time, the money will work for you. Bila dah ada duit lak, jangan la pulak gunakannya untuk benda yang tak berfaedah, yang boleh merosakkan diri.. Bila berbelanja, cuba fikirkan tentang ini:

"Sebenarnya, aku mampu ke tidak nak beli benda ni. Ada benda lagi penting ker perlu aku beli?"
Ahaks..

1 comment:

Mem Aluya said...

Bila la depa nak panggil interview keje chop duit nih.

NOBAT


Get Music Tracks! Create A Playlist!