Showing posts with label info. Show all posts
Showing posts with label info. Show all posts

Monday, December 6, 2010

Apa status anda hari ini?


Hampir separuh tahun hamba tidak menjengah blog tercinta, dan hampir separuh tahun juga hamba tidak menjengah blog sahabat-sahabat yang tercinta. Tapi bukan bermakna hamba tidak ambil tahu perihal sahabat-sahabat yang lain, kerana ada medium lain yang digunakan untuk berhubung kini. Hamba panggil dia En. Facebook. Kuat betul penangan En. Facebook, hingga sahabat-sahabat hamba yang gila blogging, blogger tegar, semuanya cabut malas untuk mengendali blog masing-masing. Lebih mudah menyampaikan idea pada status En. Facebook kerana lebih ramai dapat tahu apa yang ada dalam benak masing-masing. Itu belum lagi yang kaki main "online game". Silap haribulan, kerja pun berhenti jalan.

Untuk memendekkan kata satu soalan hamba hari ini, " Apa status anda hari ini?".

Monday, May 5, 2008

Penyelesaian Style Kampung..


Yesterday, Datuk Rais Yatim of the Foreign Ministry has shouted that he wanted to propose something to protect women from being the target of drug mules. In his proposal, women planning to travel oversee alone will have to get consent first from their families.


Well, well.. suddenly you heard something like this from Datuk Rais Yatim. Bagi aku, benda ni lama dah.. pompuan kalau nak keluar sensorang, kenalah bagitau famili ke, bagitau kengkawan ker. Tapi, tak perlulah sampai kena isi borang consent pulak. Bagi aku, apa yang penting, education, and bukan sahaja kat orang pompuan tapi semua orang. You have to educate them on this kind of syndicate. Pergi ke sekolah-sekolah, bagi talk kat kolej-kolej dan universiti. Buat awareness campaign. Barulah nampak profesional. Bukannya dengan cara bagi solution macam orang kampung. Sikit-sikit, kita halang. Nanti, terus orang Malaysia jadi takut nak ke luar negara.


Although apa yang disarankan oleh Datuk Rais Yatim tu memang ada baiknya, dan aku yakin orang pompuan akan terlindung dari gejala-gejala drug mules ni, tapi macam aku cakap, solution itu terlalu kekampungan. Diharapkan, kepada tok-tok menteri kita yang lain, sebelum buat apa-apa proposal, you all better discuss dulu dengan beberapa kementerian yang berkaitan. Macam dalam hal ni, mungkin Datuk Rais Yatim boleh bincang dulu dengan Kementerian Pembangunan Wanita.


Ahaks.. sekali kena pacak daaa...

NOBAT


Get Music Tracks! Create A Playlist!